Viswaterlijst/Reglement

Wilt u deze lijst downloaden klik dan HIER

Verenigingslijst van viswater van HSV ‘t Lauwke Afferden
(2022,2023, 2024)

Het bestuur van HSV ‘t Lauwke verklaart hierbij, dat de houder van een geldige VISpas van HSV ‘t Lauwke mag vissen in de wateren hieronder genoemd. De VISpas is tevens een lidmaatschapsbewijs van HSV ‘t Lauwke.
De sportvisser die gebruik wenst te maken van de verenigingslijst(en) van viswateren dient zich te houden aan de algemene voorwaarden, gebruik VISpas en wettelijke bepalingen zoals genoemd in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2022-2023-2024, uitgegeven door Sportvisserij Nederland.

Aanvullende bepalingen voor alle lijsten hieronder genoemd
De Vispashouder is verplicht mee te werken aan het behoud van schone walkanten, schoon viswater, enz. Restanten van voer, voedsel, papier, verpakkingen, sigaretten etc. dienen niet op de visplaats te worden achtergelaten, maar thuis in de afvalbak te worden gedeponeerd. Raadpleeg voordat u gaat vissen altijd de lijst van viswateren en zorg dat u op de hoogte bent van alle regels en bepalingen op het water waar u wilt gaan vissen zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Van alle vispashouders wordt op en aan het water te allen tijde een voorbeeld verwacht.

Lijst van viswateren HSV ‘t Lauwke

Visput aan het Drutens bosje gelegen aan de Koningsstraat te Afferden gemeente Druten. Postcode: 6654AC

Aanvullende voorwaarden/regels

Ten gevolge van het steeds schaarser en duurder worden van de vis is het verboden vis mee te nemen, te beschadigen of te merken.

• De gevangen vis dient na de vangst zo spoedig mogelijk worden teruggezet.
  • Voor de karpervissers geldt de verplichting, om beschadiging van de vis te voorkomen, gebruik te maken van een deugdelijk landingsnet en onthaakmat.
  • Er mag niet verder dan 6 meter links en/of rechts van de gekozen visstek gevist worden.
  • Van 16 maart tot en met 30 juni is het verboden op snoek te vissen.
  • Er mag gevist worden met 2 hengels.
  • Gekleurde maden zijn niet toegestaan.
  • Elk seniorlid mag een jeugdige tot 14 jaar meenemen om te vissen, maar mag dan zelf maar vissen met één hengel.
  • Geen rijwielen of bromfietsen meenemen langs het viswater.
  • Het is niet toegestaan, behoudens toestemming van het bestuur, te maaien, snoeien, kappen of andere voorzieningen/verstoringen van begroeiingen aan te brengen.
  • Open vuur is niet toegestaan.
  • Het is verboden rond de put de rust te verstoren door herrie of harde muziek.
  • Vissen bewaren in een leefnet of bewaarzak is niet toegestaan.(Leefnet alleen toegestaan bij wedstrijden)
  • Nachtvissen is niet toegestaan.(vanaf 1 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst)
  • Het gebruik van een voerboot is niet toegestaan.
  • Het gebruik van een katapult is op eigen risico.
  • Het vissen met gevlochten lijn is niet toegestaan.
  • Beperkt voeren is toegestaan.
  • Honden zijn niet toegestaan op het terrein van HSV 't Lauwke, m.u.v. geleide, hulp en signaalhonden.

De voorzitter                                                       De secretaris
R.H. Budde                                                         M.M. Hoenselaar